Placeholder image

Sağlık kurumlarında pazarlama ders notları

Posted in

Saglik Hizmetlerinde Pazarlama nedir?

Sağlık hizmetleri pazarlaması ise “Sağlık hizmetlerinden faydalananların ihtiyaçlarının belirlenmesi, sağlık hizmetlerinin bu ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi ve hastaların bu hizmetleri kullanmaya teşvik edilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (aktaran Karafakioğlu 1998: 2).

Sağlık hizmetlerinde pazar bölümlendirme yapılabilir mi?

Pazarlar; kırsal- kentsel, bölgesel, nüfus yoğunluğu, iklim, doğal kaynaklar, şehir nüfusu gibi faktörlere göre bölümlendirilir (İslamoğlu 2013: 146; Tengilimoğlu 2012). Sağlık hizmetlerinde kentsel ve kırsal ayrıma göre hastanelerin büyüklükleri belirlenerek bölümlendirme yapılabilir.

Sağlık hizmetleri tüketicilerinin davranışları Irrasyoneldir ne demek?

Sağlık hizmeti tüketicilerinin davranışları irrasyoneldir: Tüketicinin rasyonel (akılcı) davranışı, harcayacağı paranın sağlayacağı faydanın en yüksek olmasını gerektirir. Bu da ancak tüketicinin tüketimini yaptığı mal ve hizmetin kalitesini ölçebilmesiyle mümkün olur.

Pazarlama karması elemanları nelerdir?

Pazarlama karması denilince akla gelen ilk şey 4P'dir. Dünyada pazarlama denilince ilk akla gelen isim olan Philip Kotler tarafından literatüre kazandırılan “4P” adını Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) almaktadır.

Sağlık hizmetlerinin özellikleri nelerdir?

Sağlık hizmetlerinin temel özelliklerini şöyle sıralanabilir;

  • Sağlık hizmetlerinde arz.
  • Devlet müdahalesi.
  • İyi bir sağlık hizmetinde olması gereken özellikler.
  • Sağlık hizmetlerindeki belirsizlikler.
  • Dışsallıklar.
  • Sağlık hizmetlerinde talep.
  • Sağlık hizmetlerinde zamanla oluşan talep artışı
  • Hasta- doktor ilişkisi.

Pazarlama karması ne demek?

Pazarlama karması, pazarlamayı en iyi şekilde yapmak için kullanılan bir araçtır. Pazarlama karması, Ürün, Yer, Promosyon (Tutundurma) ve Fiyat kavramlarının stratejik olarak belirlenmesidir.

Sağlık hizmetlerinin ikamesi yoktur ne demek?

Sağlık hizmetlerinin ikamesi yoktur: Bir malın fiyatı yükselince tüketiciler doğal olarak, bu malın yerine konabilecek diğer malları ikame etmeye çalışacaklardır. Oysa sağlık hizmetleri yerine başka bir hizmet konamaz, yani ikamesi yoktur. Parasal değeri daha az olan başka bir hizmet alanı ile değiştirilemez.

No commentsadd one

Speak Your Mind

Your email address will not be published. Required fiels are marked "*".
Copyright © 2024 - All rights reserved. Built on WeCodeArt Framework.